تکنولوژی های خودرو

معرفی جدیدترین تکنولوژی های موجود در جهان اتوموبیل

تکنولوژی های خودرو

معرفی جدیدترین تکنولوژی های موجود در جهان اتوموبیل

تکنولوژی اتوموبیل های خودران


فکر ساخت یک ابر خودرو  با تکنولوژی خودران از مدت ها است که ذهن بشریت افتاده است و چندان تازی نیست. این نوع خودرو ها را در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دیده ایم و امروزه ماشین های بسیاری وجود دارند که می توانند عملیات پارک کردن را به صورت خودکار انجام دهند.

اما این نکته قابل توجه است که ویژگی های یک خودرو خودران در یک پارک کردن محدود نمی شود و قابلیت حرکت اتوماتیک در خیابان را هم دارد که ساخت این نوع خودرو ها از واقعیت فاصله چندانی ندارد.

در مناطقی مانند کالیفرنیا و نوادرا، تکنولوژی اتوموبیل های خودران این کمپانی در بزرگراه ها و جاده های ایالات متحده آمریکا به تازگی توسط متخصصان گوگل مورد آزمایش و تحلیل قرار گرفته است که در این آزمایش این خودرو ها توانستند مسافتی نزدیک به 321869 کیلومتر را طی کنند.

ابرخودرو های گوگل نقشه های کامپیوتری را در خود جای داده اند که همه علائم را می بیند و مسیر های جایگزین را پیدا کرده قبل از این که چشم انسان قادر به دیدن چراغ های راهنمایی باشند آنها را تشخیص می دهد علاوه بر این، این خودرو ها از جاده های زیر پای خود عکس هایی را می گیرد.


این خودرو ها به وسیله ی تکنولوژی لیزر، رادار و دوربین های متفاوت می توانند زود تر از انسان اطلاعات مرطبت با محیط های اطراف را تحلیل و ارزیابی کنند.


قابل ذکر است که آمریکایی ها به طور متوسط 100 ساعت در یک سال را در ترافیک به سر می برند و از همین رو خودرو های خودران احتمالا توانایی حرکت لاک پشتی پشت سر هم را در ترافیک های سنگین خواهند داشت.


برخی افراد باور دارند که این نوع حرکت می تواند میزان سوانح رانندگی سطح جاده ها را کم تر کند زیرا در این صورت خودرو ها قادر خواهند بود که با همدیگر ارتباط برقرار کرده و با تکنولوژی هماهنگی تمام با هم عمل کنند.


در برخی از تست های گوگل، اتومبیل ها خودران چندین بار یک مسیر را طی کردند و از این طریق اطلاعات و جزئیات کامل راه را فرا گرفتند و به این ترتیب زمانی که نوبت به حرکت خودکار آنها شد، این ماشین ها می توانستند تشخیص دهند که عابران از چه نقاطی عبور خواهند کرد، پس قفل می شدند تا آنها عبور کنند.


اتومبیل های خودران می توانند با از میان بر داشتن علت بیش از 95 درصد از سوانح امروزی یعنی خطای انسانی، حمل و نقل را برای انسان ایمن تر کنند.


شاید ساخت ماشین های ذکر شده به این زودی ها محقق نشود اما جنرال موتورز به تازگی مراحل تست تکنولوژی این خودروها را به پایان رسانده و بسیاری بر این باورند که تا یک دهه آتی، پای این نوع ماشین ها به نمایشگاه های اتومبیل باز خواهد شد.