تکنولوژی های خودرو

معرفی جدیدترین تکنولوژی های موجود در جهان اتوموبیل

تکنولوژی های خودرو

معرفی جدیدترین تکنولوژی های موجود در جهان اتوموبیل

تکنولوژی هشتار کودک

امروزه همه شرکت هایی که در حوزه ساخت اتوموبیل فعالیت می کنند، تلاش های زیادی برای بهبود بخشی به شرایط و بروز کردن آپشن های آن کرده اند. امروزه شرکت های ساخت اتوموبیل کار های زیادی برای متمایز شدن انجام داده اند، برای مثال سیستم های دزد گیر، سیستم های ایمنی سر نشین و عابر پیاده، سیستم های راننده خودکار و ... اما امروز شرکت های ساخت اتوموبیل دست به یک تکنولوژی تازه زده و روز به روز برای بهبود آن تلاش می کند و به نتیجه های خوبی هم رسیده است. این طرح هشتار وجود سر نشین در صندلی عقب است که کمک زیادی به راننده می کند، این برانامه هنگامی که راننده از اتوموبیل خارج شود و با وجود موجود زنده در صندلی عقب به آن توجه نکند عمل می کند و می تواند جان آن موجود را نجات دهد. شرکت های زیادی برای ساخت این تکنولوژی تلاش کرده اند اما یکی از آن ها از همه بهتر بوده و توانسته بسیار خوب عمل کند. این شرکت که در ادامه معرفی می شود توانسته علاوه بر اعلان هایی که در هنگام خروج راننده از اتوموبیل به او بدهد شرایطی خوب برای سرنشین جامانده در صندلی عقب ایجاد کند و همچنین اعلان های از راه دور مانند ایمیل برای رانندهارسال کند.

با خواندن ادامه این متن بیش تر با این تکنولوژی آشنا شوید ...


گاها اوقات پیش آمده که به دلیل حواس پرتی رانندگان، کودکان یا حیوانات خانگی در صندلی عقب جا مانده و با بالا رفتن دما و نامساعد شدن شرایط داخل اتوموبیل، متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

 

برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار این چنینی، چندین شرکت تکنولوژی سیستم های یادآوری را برای اشاره به وجود سرنشین در صندلی عقب توسعه داده اند. این سیستم با پخش هشدارهای صوتی به راننده اخطار می دهند که صندلی عقب را برسی کنند.

 

سیستمی که هیوندای برای این منظور طراحی کرده پیشرفته تر بوده و حتی در صورت نادیده گرفتن راننده و ترک خودرو، تا 24 ساعت داخل کابین را کنترل می کند. در صورت تشخیص حرکت و وجود احتمالی فرد یا حیوان خانگی در کابین، این تکنولوژی از طریق اپلیکیشن Blue Link اعلانی فرستاده و به مالک خودرو نیز ایمیل ارسال می کند. به صدا در آوردن بوق راهکار دیگری است که سیستم هیوندای برای مطلع کردن راننده یا دیگر افراد حاضر در محوطه به کار می برد.

سطح بالای تشخیص و ایمنی سیستم هیوندای باعث تمایز آن از دیگر شرکت ها می شود و مسلما می تواند نقشی بسزا در نجات جان کودکان و حیوانات خانگی داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.